15 oktober 2010, kl. 07:30
Coachning används till att:
1. Maximera resultat för individ och team.
2. Utöka karriärmöjligheten.
3. Förbättra affärsstrategier.
4. Öka självförtroendet och självkänslan.
5. Skapa balans i livet.

De fem vanligaste användningsområderna för coachning är:
1.Maximera individens eller teamets resultat.
2. Utöka sina karriärmöjligheter.
3. Förbättra företagets affärsstrategier.
4. Öka sitt självförtroende och sin självkänsla.
5. Skapa balans i livet.
ICF har med hjälp av PwC genomfört en studie kring konsumenters medvetenhet om coachning. Studien innefattar 15000 konsumenter i 20 länder. Studien visar också att coachinsatser på IBM och Solaglas uppnått en ekonomisk avkastning mellan 400 och 500 procent av insatsen!

Det vanligaste användningsområdet idag för coachning är att maximera individens eller teamets resultat.